برای ارسال اثر برای مسابقه؛ روی عنوان مسابقه کلیک کنید.
عنوان مسابقه
برترین بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتالی
توضیحات

 

 

ردیف

محور

شاخص

امتیاز شاخص

امتیاز داور

1

طراحی فنی

داشتن مشخصات اثر و تولید کننده، انتخاب هدف و عنوان بازی، داشتن راهنمای نصب و راهنمای بازی

4

 

2

تعیین مخاطب نرم‌افزار، منابع بکارگرفته شده، سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد نیاز در قالب یک جدول به صورت برچسب روی قاب یا داخل برنامه

3

 

3

داشتن داستان بازی مناسب، طراحی شخصیت‌ها و کاراکترهای بازی و مهیاسازی پیش نیازها

5

 

4

تعیین ژانر بازی (اکشن یا فعال، راهبردی، ماجراجویانه، ایفای نقش، ورزشی، شبیه سازی، موزیکال و کلاسیک یا پازل)

3

 

5

تعیین سکوی بازی (وب، کنسول بازی، Xbox، ,PS4.....، سیستم‌های رایانه‌ای، PC، گوشی هوشمند، PDA، تبلت و گوشی)

4

 

6

پیاده سازی درست مکانیک‌ بازی (سیستم‌ها و قوانینی که بازی و نحوه پیشرفت آن را شرح می‌دهند)

4

 

7

پیاده سازی درست دینامیک بازی (در حالت کلی حرکات یا اقداماتی که بازیکن با انجام بازی آن‌ها را تجربه کرده و در بازی استفاده می‌کند)

3

 

8

کارائی موتورهای پایه بازی، هوش مصنوعی بکارگرفته شده یا برنامه نویسی بازی

6

 

9

طراحی قوانین بازی، فراهم نمودن بازخورد تعریف شده برای هر قدم

3

 

10

مقیاس‌پذیر بودن بازی (قابلیت کاربرد بازی برای آموزش همزمان تعداد زیادی یادگیرنده)

3

 

11

اجرای Autorun، نصب فونت و نرم‌افزارهای مورد نیاز ،توجه به مدت زمان نصب، عدم وجود مشکل در ارتباط صفحات‌، اجرای لینک‌ها، پخش فیلم و صدا و غیره

4

 

12

کیفیت تصاویر ثابت و متحرک (روشنی، وضوح، اندازه، رنگ، حجم) و صداهای مربوط به موسیقی ،گفتار(متن و فیلم ها)، جلوه‌های صوتی (بلندی, قدرت, وضوح و حجم فایل) وقایع و شخصیت‌ها

5

 

 

دارای سیستم امتیاز دهی دقیق، مناسب و به موقع به صورت فرآیندی و نهایی

3

 

13

طراحی رابط کاربری

داشتن منوی اولیه خوب در عین سادگی، زیبایی و خلاقیت و نوآوری‌های در طراحی و بازی و آموزش

5

 

14

طراحی صفحات و چیدمان دکمه‌ها و عناصر دیداری در صفحه

3

 

15

طراحی الکترونیکی محیط بازی با نیاز به فعالیت مکرر بازیکنان و مراحل مختلف تصمیم گیری

3

 

16

توجه به ابعاد هنری، گرافیک، نور، رنگ و زیبایی شناختی بازی به همراه برانگیختن حس کنجکاوی

4

 

17

امکان بازی گروهی یا فردی، امکان ادامه بازی متوقف شده، انگیزه برای ادامه بازی، چالشی و درگیر کننده بودن

3

 

18

طراحی آموزشی

میزان توجه به اهداف آموزشی و یادگیری تعریف شده به شکل واضح و روشن در راستای ویژگی‌های فردی بازیکنان

4

 

19

انتقال پیام‌ یا ارائه آموزش با استفاده از راهبرد‌ها و روش‌های مناسب از طریق بازی

5

 

20

تناسب کاراکترها (شخصیت‌ها و عناصر) و محیط بازی با محتوای آموزشی

3

 

21

وجود تعامل در ارتباط با اهداف یادگیری، پاسخ معنی‌دار و نتایج قابل اندازه‌گیری

3

 

22

تلفیق سنجش و آموزش در طول بازی و ایجاد تفکر واگرا

2

 

23

در نظر گرفتن سن بازیکن، علایق ویژگی‌ روانشناختی آن‌ها، پرورش ظرفیت‌های فکری بازیکن، لذبخش و نتیجه بخش بودن بازی

4

 

24

به حداقل رساندن آسیب‌های جسمی و روانی، عدم ترویج خشونت، توجه به فرهنگ (آداب و رسوم و مسائل مذهبی) متناسب با جامعه 

3

 

25

پیشرونده بودن فرایند بازی (زیرا پس‌روی یا عقب گرد، موجب ایجاد یأس و ناامیدی کاربر جهت ادامه بازی خواهد شد)

3

 

26

کلی

نظر کلی ارزیاب

5

 

جمع کل

100

 

تاریخ پایان ارسال اصل آثار 1400-05-24
تاریخ اعلام نتیجه بررسی اصل آثار 1400-05-25